Kύκλωσε τη φράση που
θεωρείς σωστή ως απάντηση στις παρακάτω ερωτήσεις:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Συνδύασε
πρόσωπα και εθνικότητες. Συμπλήρωσε κατάλληλα τη φράση. Προσοχή στο γένος!
Συμπλήρωσε την εθνικότητα του κάθε προϊόντος. Προσοχή στο γένος!
mexicano / mexicana griego / griega ruso / rusa
Συστήστε τους φίλους σας.
Συμπλήρωσε με él ή ella αναλόγως το γένος του προσώπου στο οποίο αναφέρεστε:
Μετέτρεψε τα παρακάτω επαγγέλματα στο θηλυκό:
Στις προηγούμενες
ασκήσεις εμφανίζονται διάφορες εθνικότητες. Βρες πώς είναι στα ισπανικά το
Τελική άσκηση αξιολόγησης
Χωρίζεστε σε ζεύγη.
Φτιάχνετε ο κάθε ένας το δικό του δελτίο σπουδαστή ισπανικών. Μόλις
τελειώσετε την καταγραφή των στοιχείων σας ανταλλάσετε με το ζευγάρι σας τα δελτία
σας και τον συστήνετε στην ολομέλεια. (Μπορείτε να διαλέξτε
κάποια από τις υπηκοότητες, τις εθνικότητες, τις χώρες και τα επαγγέλματα των
παραπάνω ασκήσεων).
Ασκήσεις ανατροφοδότησης
Συνδύασε πρόσωπο και εθνικότητα συμπλήρωσε την φράση κατάλληλα. Προσοχή στο γένος!
Μετέτρεψε τα
παρακάτω επαγγέλματα στο θηλυκό:
(1)
Με ποια φράση θα απαντήσεις για να
δηλώσεις όνομα και επώνυμο;
a)
Soy americano
b)
Soy político
c)
Soy Barack Obama
(2)
Πως θα απαντήσεις για να δηλώσεις
εθνικότητα;
a)
Soy político
b)
Soy americano
c)
Soy Barack Obama
(3)
Πως θα απαντήσεις για να δηλώσεις
επάγγελμα;
a) Soy
Hillary Clinton
b) Soy
americana
c)
Soy política
(4)
Πώς θα απαντήσεις για να δηλώσεις
χώρα καταγωγής;
a)
Soy político
b)
Soy política
c)
Soy de Estados Unidos de
América
Σημείωσε τα
συμπεράσματα σου:
Με το
ρήμα _____________ δηλώνω:
(1)
_____________ και _______________,
(2) _______________________,
(3) ________________,
(4)
__________ _______________ .
Ποιος λέει τι: σημείωσε με ένα √ στο αντίστοιχο
κουτάκι αναλόγως αν η φράση
στην αριστερή στήλη αφορά άντρα ή γυναίκα:
|
|
|
Soy Hillary
|
|
|
Soy Barack
|
|
|
Soy
americano
|
|
|
Soy
americana
|
|
|
Soy de
Estados Unidos de América
|
|
|
Soy
política
|
|
|
Soy
político
|
|
|
Συμπλήρωσε:
α) Το
αρσενικό γένος δηλώνεται με την κατάληξη ___________
β) Το θηλυκό
γένος δηλώνεται με την κατάληξη ____________
Ο Barack και η Hillary
δυσαρεστημένοι από την πολιτική του νεοεκλεγέντα αμερικανού προέδρου Donald Trump ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα και να βρουν καταφύγιο στο
Μεξικό.
Στο ταξιδιωτικό γραφείο όπου
δουλεύεις συμπληρώνεις τα στοιχεία τους για την έκδοση της σχετικής
ταξιδιωτικής βίζας. Πρόσθεσε τα στοιχεία τους: το ονοματεπώνυμό τους, την
εθνικότητά τους, το επάγγελμά τους και την
χώρα καταγωγής τους.
PASAPORTE
|
||||
Nacionalidad:
Profesión:
País de
origen:
|
||||
PASAPORTE
|
||||
Nacionalidad:
Profesión:
País de origen:
|
||||
Εισήγηση
a) Ρήμα είμαι:
(εγώ) yo soy (είμαι)
(εσύ) tú eres (είσαι)
(αυτός) él es (είναι)
(αυτή) ella es (είναι)
α) λέξεις αρσενικού γένους (π.χ. επίθετα, ουσιαστικά) σε -o
β) λέξεις θηλυκού γένους (π.χ. επίθετα, ουσιαστικά) σε -α
Λεξιλόγιο
el apellido = επίθετο
el nombre = όνομα
el político = ο πολιτικός
el país = η χώρα
el origen = η καταγωγή
la política = η πολιτικός
la nacionalidad = η εθνικότητα
la profesión = το επάγγελμα
de = από (πρόθεση που δηλώνει
καταγωγή)
Estados Unidos de América = Ηνωμένες
Πολιτείες της Αμερικής
Hola= γειά!
Mucho gusto
= χαίρω πολύ
Ejercicios
Fidel Castro
es _____________ griego /
griega
Lionel Messi
es _________________ cubano / cubana
Melina
Merkouri es______________
argentino / argentina
mexicano / mexicana griego / griega ruso / rusa
la tequila
es ____________
la vodka es
_____________
el ouzo es ______________
Συμπλήρωσε με él ή ella αναλόγως το γένος του προσώπου στο οποίο αναφέρεστε:
a)
_________ es Mónica Bellucci. Es italiana.
b)
_________ es Vladimir Putin. Es político.
c)
_________ es Shakira. Es colombiana.
Μετέτρεψε τα παρακάτω επαγγέλματα στο θηλυκό:
|
|
|
|
1)
Él es peluquero: Ella es ____________ 2) Él es cocinero: Ella es _____________
3)
Él es médico: Ella es ____________ 4)
Él es maestro: Ella es ________________
όνομα των
χωρών (π.χ. ψάξε στο διαδίκτυο, σε
χάρτες, ρώτησε την καθηγήτριά σου).
Nacionalidad
|
País
|
griego -
griega
|
|
argentino - argentina
|
|
americano – americana
|
|
cubano – cubana
|
|
mexicano – mexicana
|
|
ruso - rusa
|
|
colombiano - colombiana
|
|
italiana - italiano
|
|
(Εναλλακτική τελική άσκηση αξιολόγησης / Παιχνίδι Ρόλων)
Φτιάχνει ο κάθε ένας μόνος του το δικό του δελτίο
σπουδαστή ισπανικών (διαλέξτε κάποια από
τις υπηκοότητες, τις εθνικότητες, τις χώρες και τα επαγγέλματα των παραπάνω
ασκήσεων). Μόλις τελειώσετε την καταγραφή των στοιχείων σας συστηθείτε στο διπλανό
σας. Κατόπιν συστήνεται και αυτός σε εσάς.
Χρησιμοποιήστε τα: ¡Hola! και ¡Mucho gusto!
Tarjeta de estudiante de español
|
||
Nombre:
Apellido:
Nacionalidad:
País de origen:
Profesión:
|
||
1. Συμπλήρωσε την εθνικότητα
του κάθε προϊόντος. Προσοχή στο γένος!
griego
/ griega americano /
americana español / española
el tsípouro
es ____________
la sangría
es ______________
el whisky es _______________
Συνδύασε πρόσωπο και εθνικότητα συμπλήρωσε την φράση κατάλληλα. Προσοχή στο γένος!
ruso /
rusa La
Princesa Diana es ________________
británico /
británica Mónica Bellucci es
_____________
italiano / italiana Vladimir Putin es ______________
|
|
|
|
Δελτίο αυτοαξιολόγησης μαθητή
Μπορώ
να…
|
Μπορώ
|
Δυσκολεύομαι
|
||
δηλώσω την εθνικότητά μου
|
|
|
||
δηλώσω το ονοματεπώνυμό μου
|
|
|
||
δηλώσω τη χώρα καταγωγής μου
|
|
|
||
δηλώσω το επάγγελμά μου
|
|
|
||
καταλάβω όταν κάποιος μου
δηλώνει το ονοματεπώ-
νυμό του, την χώρα καταγωγής
του, το επάγγελμά
του, την εθνικότητά του
|
|
|
||
συμπληρώσω τα προσωπικά μου στοιχεία
σε κάποιο
έγγραφο
|
|
|
||
συστήνομαι
|
|
|
||
καταλάβω όταν κάποιος άλλος μου
συστήνεται
|
|
|
||
να συστήνω κάποιον
σε ένα τρίτο πρόσωπο
|
|
|
||
να καταλαβαίνω
όταν μου συστήνουν ένα τρίτο πρόσωπο
|
|
|
||
Γνωρίζω
|
Ναι
|
Όχι
|
Τα τρία πρόσωπα
του ενικού της οριστικής ενεστώτα του ρήματος Είμαι .
|
|
|
Τις προσωπικές
αντωνυμίες του ενικού αριθμού των ρημάτων.
|
|
|
Το αρσενικό και
θηλυκό των ομαλών ουσιαστικών και επιθέτων ενικού αριθμού με καταλήξεις σε –
ο και –α.
|
|
|
Λεξιλόγιο σχετικό
με επαγγέλματα, εθνικότητες και χώρες.
|
|
|
Δελτίο αξιολόγησης διδακτικής ενότητας
Διαβάστε και βάλτε σε κύκλο το αριθμό που αντιπροσωπεύει
τις απόψεις σας:
5=μέγιστος βαθμός, 4=καλός, 3=μέτριος, 2=κάτω του
μετρίου 1=ελάχιστα
α) Η διδακτική ενότητα ανταποκρίθηκε στις ανάγκες ή στα ενδιαφέροντά
σας?
1. 2. 3. 4. 5.
β) Το υλικό που διανεμήθηκε βοήθησε στην κατανόηση του αντικειμένου?
1. 2. 3. 4. 5.
γ) Ο συνδυασμός εκπαιδευτικών τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν ικανοποίησε?
1. 2. 3. 4. 5.
δ)
Είχατε ευκαιρία ανταλλαγής εμπειριών με τον εκπαιδευτή και τους συνεκπαιδευόμενούς
σας?
1. 2. 3. 4. 5.
ε) Πως κρίνεται τον εκπαιδευτή ως προς τα ακόλουθα:
·
οργάνωση και προετοιμασία: 1. 2. 3. 4. 5.
·
γνώση του θέματος: 1. 2. 3. 4. 5.
·
μεταδοτικότητα: 1. 2. 3. 4. 5.
·
δημιουργία θετικού συμμετοχικού κλίματος: 1. 2. 3. 4. 5.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου